Ni Hao,
Omdat ik mij langzaam maar zeker (lees dagelijks) steeds wat meer begin te ergeren aan de bonenmaler van de Sage machine (en dan vooral aan het leed dat inconsistente maaldikte heet) wil ik mij toch langzaam maar zeker gaan omschakelen naar een Ekte bonenmaler voor erbij.
Nu twijfel ik alleen enorm en wil ik de vokr mij juiste stap doen, met de daarbij horende investering.
Wij drinken nu meerdere kgs van dezelfde koffie, omdat het afstellen van iedere andere koffie al snel richting de 200 gram bonen kost per keer.
Ben dan ook erg aan het overwegen om naar een single dose systeem over te stappen. Zal ik in het begin vast nog eens gaan vervloeken, vooral omdat ik s'ochtends vroeg niet alle tijd heb voor 2 bakkies zetten ( maar vrouwlief en ik dit toch echt even nodig hebben als start)
Zouden de ervaren rotten hier mij eens kunnen adviseren: is Single dose na een klein half jaartje rommelen een juiste next step? Of komen hier zaken bij kijken waar ik nog niet mee bezig moet zijn, en moet ik lekker met een hopper blijven rommelen voor nu?
Zo ja/Nee. Welke machine raad je aan?
Momenteel spreken mij aan:
- Niche Zero (SD)
- Eureka Mignon Oro (SD)
- Mahlkonig X54 (non SD?)
- Eureka Mignon Specialita (non SD?)
De single dosers vanwege de mogelijkheden, maar ook vanwege de minimale ruimte die zij van de keuken innemen.
Uiteraard sta ik ook open voor andere merken / types, maar hoor ik vooral graag gebruikers ervaringen en pro's/con's. Hoe meer info, hoe beter ik de juiste keus straks kan maken(denk ik).
Waar ik vooral op hoop, is dat ik met deze investering de koffie experience naar een hoger niveau kan gaan tillen (en consistent houden!). Met gebruik van de Sage Barista Touch. Immers, die wil ik toch echt nog een tijdje misbruiken gezien zijn initiële kostprijs, haha.
Cheers en bedankt voor input !
Advies voor volgende stap gevraagd(Plus SD keus)
1
Laatst gewijzigd door Warheart op ma 07 feb 2022, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)
* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)
* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *