Swirlyespresso schreef: wo 08 nov 2023, 12:01
Jammer dat je zoveel problemen hebt
Dat "zoveel problemen" is nogal overdreven gesteld. Als je de meldingen opknipt zijn het slechts enkele dingen, het snel vervangen van een moederbord en de moeizame overgang van vette naar niet-vette ringen, en dan nog de 'geluiden' die er in het begin waren waar ik niet bij was, niet opgemerkt.
Yousef had opgevement uit eigen beweging de afschuwelijke cafelat ringen erop gezet waardoor alles vast liep en bij het uithalen van de zuiger (met veel kracht) meteen de sleeve meekwam. We hebben als touwtrekkers in de keuken ieder aan een kant staan wurmen en trekken om dat weer los te krijgen van elkaar maar dat was
geen Londinium issue. Bij de hoge druk in de thermosifon exploderen de slappe cafelatringen en kleven ze aan alles vast.
Omdat ik wilde uitsluiten dat het herhaaldelijk even inschakelen van de pomp (hetgeen wijst op wegstromen van druk via de NRV of de ringen, of het overdrukventiel) aan de NRV lag heb ik die bij mijn eerste bezoek meteen vervangen door een vrij dure maatwerk-NRV van Kafko. Ook dat betekent niet dat "er iets was met de NRV".
Swirlyespresso schreef: wo 08 nov 2023, 12:01
Ik denk inmiddels dat levers wat gevoeliger zijn en meer onderhoud vereisen om optimaal te functioneren.
[...]
machine waarbij je het ook leuk moet vinden om eraan te sleutelen.
Daarin heb je 200% gelijk. Wie geen gereedschapskist heeft, of bang is de kist te openen, of niet naar een van de vele video's wil kijken waarin klip en klaar stap voor stap op en top tot en met alles wordt uitgelegd wat er kan worden gedaan bij onderhoud A of B of C, die kan beter een andere machine nemen.