Ach, misschien meer comfort? Minder kracht nodig.fransg schreef:Bij de Vectis is het heel makkelijk de zuiger / veren los te halen, bij de LR24 / KvdW etc groep staat er flinke veerdruk op, heb ik nog niet los gehaald.omeCo schreef: zo 26 nov 2023, 11:34Die veer moet er makkelijk uit kunnen. Ik vraag me alleen af of de boel op spanning staat. Dan wordt het lastig weer in elkaar zetten.fransg schreef:Prachtig!
Mijn LR24 heeft ook één veer.
Reiss heeft eens een groep met twee veren laten komen om uit te proberen maar dat was geen verbetering.
Maar waarom zou je die veer los willen halen?
Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso
62Weer even ter plaatse. Poging gewaagd een sleeve te ontdoen van…. Wat het ook is. Ontvet en ontkalkt zonder succes.
Foto gemaakt van de binnenkant van de sleeve. Dat lijkt geen vuil, eerder corrosie!
Wat denken jullie?

Foto gemaakt van de binnenkant van de sleeve. Dat lijkt geen vuil, eerder corrosie!
Wat denken jullie?

63Op een foto ziet een oneffenheid van een verder glad spiegelend oppervlak er vaak dramatisch uit.omeCo schreef: ma 27 nov 2023, 11:42 Weer even ter plaatse. Poging gewaagd een sleeve te ontdoen van…. Wat het ook is. Ontvet en ontkalkt zonder succes.
Wat denken jullie?
Lijkt me corrosie maar hoeft geen drama te zijn voor het zetten van koffie.
En nieuwe sleeves zijn te bestellen. (Ik heb er voor de aardigheid een besteld bij Kafko maar die is nog steeds niet binnen.)
Als je op de zaak bent kan ik ook even langs fietsen met het sleeve aftrekgereedschap?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
64Chroom is weggeroest.
Lijkt staal onder het chroom.
65Ja je ziet die bollekes ook wel op fietsframes. Dacht dat dat soort cilinders gepolijst staal was zonder chroom.cremalover schreef:Chroom is weggeroest.

66De coating is inderdaad weg, de sleeve is een bus met een chrome of nikkel coating. Volgens mij heeft NielsB (of NelisB) hier op dit forum ooit de zetgroep van zijn lambro opnieuw laten coaten, hij heeft het toen dacht ik met Nikkel laten doen, de zoekfunctie kan vast en zeker uitkomst brengen.
Maar de vraag blijft, wat is hiervan de oorzaak? Is het inderdaad corrosie? Is het normale slijtage na duizenden shots? Of is er ergens anders iets mis met de zetgroep en heb je straks na het vervangen (of coaten) van de sleeve na een poosje weer hetzelfde probleem.
Maar de vraag blijft, wat is hiervan de oorzaak? Is het inderdaad corrosie? Is het normale slijtage na duizenden shots? Of is er ergens anders iets mis met de zetgroep en heb je straks na het vervangen (of coaten) van de sleeve na een poosje weer hetzelfde probleem.
67Ik was kort bij de branderij. Vanmiddag andere verplichtingen. Ook leuk maar er komt geen koffie aan te pas.fransg schreef:Op een foto ziet een oneffenheid van een verder glad spiegelend oppervlak er vaak dramatisch uit.omeCo schreef: ma 27 nov 2023, 11:42 Weer even ter plaatse. Poging gewaagd een sleeve te ontdoen van…. Wat het ook is. Ontvet en ontkalkt zonder succes.
Wat denken jullie?
Lijkt me corrosie maar hoeft geen drama te zijn voor het zetten van koffie.
En nieuwe sleeves zijn te bestellen. (Ik heb er voor de aardigheid een besteld bij Kafko maar die is nog steeds niet binnen.)
Als je op de zaak bent kan ik ook even langs fietsen met het sleeve aftrekgereedschap?
68Bij het demonteren zat deze groep nogal vast. De hevel kon wel op en neer maar eenmaal losgedraaid wilde hij niet graag eruit. De andere twee groepen gingen makkelijk los maar zijn ook niet vrij van schade.Pti schreef:De coating is inderdaad weg, de sleeve is een bus met een chrome of nikkel coating. Volgens mij heeft NielsB (of NelisB) hier op dit forum ooit de zetgroep van zijn lambro opnieuw laten coaten, hij heeft het toen dacht ik met Nikkel laten doen, de zoekfunctie kan vast en zeker uitkomst brengen.
Ik gok daarom dat het de leeftijd is. 13 jaar hard werk.
Woensdag maar eens samen met Frans kijken.
69Het zou een wiebel kunnen zijn.
Als de rubbers gaar zijn en de plastic ring ook weinig meer voorstelt dan kan de scherpe onderste rand van de zuiger een wiebel krijgen zodra de hefboom wordt aangegrepen.
Tijdens die wiebel kan er dan zwenking plaatsvinden waarbij de scherpe onderrand van de zuiger tegen de wand van de sleeve tikt.
Dat gaat de sleeve opgevement irriteren waarna die er uitslag van krijgt die je op de foto kunt waarnemen.
De beschadiging zit ook ongeveer op die plek dus als ik gelijk heb zou dat inderdaad kunnen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
70de plastic ring die normaal gesproken wat uitsteekt lijkt hier aardig diep verzonken in de greppel: