Re: Wat drink je nu?

5256
MichaelvDuuren schreef:
gilleko B. schreef:Branddatum 4 augustus, Koffie van de maand Hoofdkwartier Rwanda Kilimbi natural. Eerste shot, wat overextractie, maar zacht fermentatiezuurtje zit erin. De volgende maalgraad wat grover maken. Maar mooie koffie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Goeie tijgerstrepen
Afbeelding
Thanks
Afbeelding

Afbeelding

5257
gilleko B. schreef: za 09 aug 2025, 15:04 Branddatum 4 augustus, Koffie van de maand Hoofdkwartier Rwanda Kilimbi natural. Eerste shot, wat overextractie, maar zacht fermentatiezuurtje zit erin. De volgende maalgraad wat grover maken. Maar mooie koffie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pooh! Deze ga ik morgen ook op de machine zetten, zelfde koffie, zelfde brand datum. Voor mij ene nieuwe ervaring, een "zomerse" koffie op een echte machine. Denk niet dat ik er zo'n mooi plaatje en tijgerstreepje van krijg als jij, maar je verhaal op smaak maakt mij extra nieuwsgierig.

Knipte vandaag de zak open en de geur die me tegemoet kwam, wauwie. Wordt vervolgd vanuit hier! :mrgreen:
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

5258
gilleko B. schreef:Branddatum 4 augustus, Koffie van de maand Hoofdkwartier Rwanda Kilimbi natural. Eerste shot, wat overextractie, maar zacht fermentatiezuurtje zit erin. De volgende maalgraad wat grover maken. Maar mooie koffie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Prachtig! En het kopje… erg mooi. Van wel merk is het, als ik vragen mag?
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

5259
Vandaag heb ik het restje opgemaakt van de zak die ik in onze vakantie in Gent kocht, bij Mokabon. Single origin Costa Rica: erg lekker.
Leuke klassieke en gezellige tent trouwens! Die houden het gelukkig al heel lang vol naast de Starbucks. Wat me wel tegenviel is dat de zak - net als bij Simon Levelt - volgeschept wordt uit grote bakken die reeds klaarstaan. Geen idee van branddatum dus.
Desalniettemin: heerlijke koffie, zeker voor op vakantie. De koffie werkte perfect in zowel de moka, de Aeropress als de french press. (Deze heilige drie-eenheid gaat altijd mee op vakantie)
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

5260
omeCoffee schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Prachtig! En het kopje… erg mooi. Van wel merk is het, als ik vragen mag?
Type Sorrento van Nuova Point, hele dikke wand, geeft fijn lipgevoel en de boel blijft lekker warm!

Afbeelding