Re: Waar bestellen jullie online?

281
heb 2 zakjes lot61 koffie

bombara en nosegrind

maar ik vind het beide niks, had eerst de bombara gekocht.. teruggegaan bleek een brandfout in te zitten. (barista was het met me eens, geur niet goed zou kunnen zijn dat er net een paar verbrande boontejs in zatne volgens hem)

2 zakjes nieuw gehad andere branding..

maar nee, vind ze allemaal wat droog gebrand, smaak ook tikkie rokerig.. nee totaal nietmijn ding.

iemand ook zon ervaring met lot?
Londonium L R 24 + niche zero

282
DeCoffee schreef: wo 02 aug 2023, 16:17 Iemand ervaringen met Stooker Specialty Coffee (Amsterdam) en Frekko (Breda)?

Zojuist twee zakjes bij Stooker besteld (een dark roast uit Brazilië en een light/medium roast uit Colombia). Ik ben erg benieuwd, ziet er in ieder geval veel belovend uit. Ik houd jullie op de hoogte.

Recent een Ethiopië bij Frekko besteld en was hier erg over te spreken. Ben geen expert, maar vond het gewoon een prettige, volle smaak met wat lichte fruittonen. Wel redelijk aan de prijs (met name door de 6 euro verzendkosten). Wel een aanrader wat mij betreft.
wisselende ervaringen met stooker, ik ben zelf over t algemeen geen fan van ze. Hun brazil etc bonen zijn vaak ergg basic. weinig smaak en saai. andere boontjes ook vaak een ''saai'' profiel. Ze profileren zich als topbranders, maar ik vind ze zelf maar erg matig... veel betere boontjes voor dezelfde prijs
Londonium L R 24 + niche zero

284
youssef88 schreef: di 26 aug 2025, 23:51 heb 2 zakjes lot61 koffie

bombara en nosegrind

maar ik vind het beide niks, had eerst de bombara gekocht.. teruggegaan bleek een brandfout in te zitten. (barista was het met me eens, geur niet goed zou kunnen zijn dat er net een paar verbrande boontejs in zatne volgens hem)

maar nee, vind ze allemaal wat droog gebrand, smaak ook tikkie rokerig.. nee totaal nietmijn ding.

Paar keer bij Lot61 besteld…ook gemixte ervaring. Bombora op basis van profiel zou perfect moeten zijn alleen kreeg ik het er niet uit. The Nosegrind vond ik zelf erg bijzonder en lekker. Maar lijkt idd wel verschil te zitten in de roasts ene keer smaakt ie beter dan andere keer.

Stooker ook wisselende resultaten, eerste keer was top keer daarna idd wat saai en dan zijn de bonen toch wel erg duur. Wel een keer aangegeven dat de bonen redelijk oud waren (meer dan 6 weken) en kreeg toen zonder pardon een nieuwe zak dus dat was wel weer heel netjes
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

286
ronald22 schreef: wo 27 aug 2025, 13:29 De laatste tijd bestel ik bij CALOR.
Ze branden daar ietsje donkerder waardoor de smaak meer naar voren komt. Echt top klasse.
Ik moet daar ook weer eens bestellen zeker wel weer een jaar geleden maar de Malabar en Brazil vond ik toen heel erg lekker. De Ethiopische was dan alleen totaal niet mijn smaak.

Ze branden inderdaad wat donkerder maar dan wel op een Loring. Dat is ongewoon. Meestal wil een branderij juist heel licht branden als er op een Loring wordt gewerkt.
Espressomachine: Strietman CT1 // HiBREw H4C Ultra
Maler: Kafatek Monolith Titan SDRM

287
youssef88 schreef: di 26 aug 2025, 23:51 heb 2 zakjes lot61 koffie

bombara en nosegrind

Geen ervaring met de twee door jouw genoemde maar wel laatst Fivr gehad en die was lekker. Gewoon chocoachtig en zacht. Bijna saai maar was goed voor een keer als je zo een profiel een keer wilt.
Espressomachine: Strietman CT1 // HiBREw H4C Ultra
Maler: Kafatek Monolith Titan SDRM