Vraagje over functioneren Expobar Brewtus IV

1
Ik heb sinds kort een tweedehands Expobar Brewtus 4 espressomachine. Het is een dual boiler machine met vibratiepomp. Dit is mijn eerste echt serieuze espressoapparaat. De machine zet op zich goede espresso, maar ik probeer het het functioneren van de Brewtus beter te begrijpen en ik heb een aantal observaties die ik nog niet begrijp.
Ik deel eerst even wat ik heb gezien en daarna wat ik al heb gedaan:

Observaties
  • De pompdruk stond ingesteld op 10 bar. De OPV zat aanvankelijk volledig vast, waardoor ik de druk niet kon verlagen naar 9 bar. De drukopbouw tijdens het zetten is best traag, 11-12 seconden van hendel omhoog tot bereiken van 10 bar. Ik weet dat de Brewtus 4 een pre-infusie ruimte heeft, maar het leek me toch wat lang.
  • Aan de voorkant van de machine (onder de zetgroep) zit een klein lekkraantje dat water loost in de lekbak. Dit kraantje is verbonden met zowel de OPV als het ontluchtingsventiel van de pomp. Ik zou verwachten dat er water uit dat kraantje gaat lopen zodra de pompdruk de (nu nog) 10 bar bereikt tijdens het koffiezetten of blindfilteren. Maar er komt altijd water uit, ook als ik de zetgroep activeer zonder portafilter in de groep en de groep dus vrij kan uitstromen.
Wat ik inmiddels heb gedaan:
De OPV heb ik losgemaakt, uit elkaar gehaald en gereinigd/ontkalkt, daarna was hij weer helemaal soepel. Daarna heb ik de druk verlaagd naar 9 bar. Ook het ontluchtingsventiel van de pomp heb ik vervangen. Toch blijft het kraantje stromen zodra de hendel van de machine naar boven gaat (ook zonder portafilter in de groep).

Ik kan prima een slangetje terug het waterreservoir in leiden en zo het lekkraantje omzeilen, dat was ik sowieso van plan, maar ik wil eerst weten of er niet iets mis is met de machine.

Dank voor het meedenken!