Illy maalde we met de philos 189d schijven.. idd donker. Maar we drinken eigenlijk altijd met opgestoomde melk. Nubeens El Salvador Pacamara proberen met de P80. Nog even wachten (brand datum 27.10),,Hk87 schreef:Illy is dan weer wel echt heel donker. Als ik het zo lees zit je juist wat meer aan de donkere kant van het spectrum want wat versta jij verders als licht?HerbJ schreef: zo 02 nov 2025, 17:06Begonnen met een Ascaso I-steel. In 2018 maar overgegaan naar de Ceado E37s, vind ik een hele fijne maler als er veel gemalen wordt en niemand aan de afstelknop komt en je zeker niet van bonen wisseltHk87 schreef: Welke Maler heb je nog meer ernaast? Of had je voorheen?
Met welke bonen?. Bonen. Had altijd Lavazza crema /Aroma. Die kostte jarenlang 8,50 -9.50 per kg hier.. laatst half jaar Illy classico. Totdat ik een single dose maler wilde. En eens “vers gebrande bonen” kocht.. tsja… nogal een verschil… Ik wilde de P64 bestellen maar niet leverbaar. Dus de Mazzer Philos besteld en nu een tijdje in gebruik. Bonen getest van de branders uit Den Haag en nu Ittervoort.. maar deze week is de P80 gekomen en moet zeggen wel een topmaler. Nu even testen welke bonen bij ons passen. Tendeer naar lichte/medium gebrand.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vind het wel interessant opzich, dat zou dan betekenen dat de Mizen schijven uit de p80 het ook goed doen voor donkerder roast.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk