Re: Lagom P80

31
Hk87 schreef:
HerbJ schreef: zo 02 nov 2025, 17:06
Hk87 schreef: Welke Maler heb je nog meer ernaast? Of had je voorheen?
Met welke bonen?
Begonnen met een Ascaso I-steel. In 2018 maar overgegaan naar de Ceado E37s, vind ik een hele fijne maler als er veel gemalen wordt en niemand aan de afstelknop komt en je zeker niet van bonen wisselt :-). Bonen. Had altijd Lavazza crema /Aroma. Die kostte jarenlang 8,50 -9.50 per kg hier.. laatst half jaar Illy classico. Totdat ik een single dose maler wilde. En eens “vers gebrande bonen” kocht.. tsja… nogal een verschil… Ik wilde de P64 bestellen maar niet leverbaar. Dus de Mazzer Philos besteld en nu een tijdje in gebruik. Bonen getest van de branders uit Den Haag en nu Ittervoort.. maar deze week is de P80 gekomen en moet zeggen wel een topmaler. Nu even testen welke bonen bij ons passen. Tendeer naar lichte/medium gebrand.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Illy is dan weer wel echt heel donker. Als ik het zo lees zit je juist wat meer aan de donkere kant van het spectrum want wat versta jij verders als licht?

Ik vind het wel interessant opzich, dat zou dan betekenen dat de Mizen schijven uit de p80 het ook goed doen voor donkerder roast.
Illy maalde we met de philos 189d schijven.. idd donker. Maar we drinken eigenlijk altijd met opgestoomde melk. Nu eens El Salvador Pacamara proberen met de P80. Nog even wachten (brand datum 27.10),,

Laatst gewijzigd door HerbJ op di 04 nov 2025, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

32
HerbJ schreef: vr 31 okt 2025, 11:47 p80.jpg
P80 is binnen :-) ben benieuwd..

Mooi apparaat!
Ik ben wel benieuwd wat je ongeveer aan transport en douanekosten kwijt was. Dit lijkt mij een leuke upgrade voor mijn huidige compak K6.

33
de prijs op de site usd 1595 en ik heb gekozen voor de all in shipping a USD 195, dit is incl shipping en inklaring. dus usd 1790.
Geen idee nog een btw aanslag komt.
Recentelijk iets uit Canada besteld. excl inklaring en daar kwam dus wel een factuur voor inklaring en btw door UPS nagestuurd.

ps voor bestelling kreeg ik deze info van Option-O: Yes, we can ship to Holland / EU countries. At this stage, the shipping details are still being finalized, so we aren’t able to provide exact costs just yet.(expect shipping to Holland to be in the range of around USD 140–200 for the P80) The final postage will be shown at checkout once the P80 is officially open for orders.

Regarding duties and VAT, these are determined by your local customs authorities and will vary depending on the regulations in Holland. Unfortunately, we are not sure about the duty tax as it varies from country to country, and case by case. Sometimes they might not get charged at all. If unsure, we suggest you consider including $200 USD into the purchase budget for your P80, just to make sure it doesn't come as a surprise. But it is likely lower than that.

35
HerbJ schreef: di 04 nov 2025, 15:35 de prijs op de site usd 1595 en ik heb gekozen voor de all in shipping a USD 195, dit is incl shipping en inklaring. dus usd 1790.
Geen idee nog een btw aanslag komt.
Recentelijk iets uit Canada besteld. excl inklaring en daar kwam dus wel een factuur voor inklaring en btw door UPS nagestuurd.

ps voor bestelling kreeg ik deze info van Option-O: Yes, we can ship to Holland / EU countries. At this stage, the shipping details are still being finalized, so we aren’t able to provide exact costs just yet.(expect shipping to Holland to be in the range of around USD 140–200 for the P80) The final postage will be shown at checkout once the P80 is officially open for orders.

Regarding duties and VAT, these are determined by your local customs authorities and will vary depending on the regulations in Holland. Unfortunately, we are not sure about the duty tax as it varies from country to country, and case by case. Sometimes they might not get charged at all. If unsure, we suggest you consider including $200 USD into the purchase budget for your P80, just to make sure it doesn't come as a surprise. But it is likely lower than that.
Die $195 is alleen de shipping cost. Je bedoelt waarschijnlijk $165
You can't buy experience
Bijlagen

36
Het ziet ernaar uit dat je dan gematst bent bij de douane.

Ik moest bij mijn Casa los van deze kosten eerst de douane aftikken voor ze het vrijgave voor verzending. Bij mij ging dat via FedEx.

Aangezien jij je Maler al in bezit heb lijkt het me onwaarschijnlijk dat je nog die 21% heffing toegezonden krijgt.

Zo was het ook bij de KafaTek, eerst tikken dan pas verdere distributie in Nederland
You can't buy experience

37
Hk87 schreef: di 04 nov 2025, 16:00 Het ziet ernaar uit dat je dan gematst bent bij de douane.

Ik moest bij mijn Casa los van deze kosten eerst de douane aftikken voor ze het vrijgave voor verzending. Bij mij ging dat via FedEx.

Aangezien jij je Maler al in bezit heb lijkt het me onwaarschijnlijk dat je nog die 21% heffing toegezonden krijgt.

Zo was het ook bij de KafaTek, eerst tikken dan pas verdere distributie in Nederland
Dat voorkom je dus voor de "all incl kosten", je krijgt 2 opties, transport met OF zonder inkaring, ik heb met inklaring gekozen,

even gecheckt:
EU Standard Air Freight USD 120.00
EU All-Inclusive Delivery – DPD Courier, Duties Prepaid (3–4 Weeks) USD 195.00

38
HerbJ schreef: di 04 nov 2025, 16:06
Dat voorkom je dus voor de "all incl kosten", je krijgt 2 opties, transport met OF zonder inkaring, ik heb met inklaring gekozen,

even gecheckt:
EU Standard Air Freight USD 120.00
EU All-Inclusive Delivery – DPD Courier, Duties Prepaid (3–4 Weeks) USD 195.00
ik vrees dat die optie er niet meer is.
enkel nog
EU Standard Air Freight
USD 195.00

39
Nee, ik zie het nu wel als ik inlog op mijn option-o account.

Wat gek dat dat zo kan :?

Dat is een vrij grote voordeel aan de douane om het prepaid te doen want je betaalt anders later dubbel en dwars veel meer als die paar tientjes verschil
You can't buy experience

40
Door die meevaller scrollde ik even door naar de Lagom 01
Deze transportoptie is dus niet mogelijk als je voor de Lagom 01 kiest, maar is enkel beschikbaar bij aankoop van de P80

Ineens weer duidelijk dat groter niet altijd beter is .