Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
51Misschien is een Sage Oracle Touch wel de gulden middenweg voor ons...
Wat bedoel je daarmee? Ze hebben goede after sales omdat er veel stuk gaat? Heb al diverse negatieve reviews gezien, naast de positieve.HanR schreef: vr 28 apr 2023, 20:07 De aftersales van Sage is uitstekend.
Dat is niet voor niets.
Halfautomaat voor espresso-only.
Melkschuimer er naast en klaar is Klara....
Ik ben er inmiddels wel achter dat die Jura machines niet echt goed in elkaar steken om het vriendelijk te zeggen. Je kan er alleen maar op voorgeschreven tijdstippen een pil in gooien en desondanks helpt dat niet. Wij hebben een Jura E8 en het ding loopt ook steeds zwaarder. Maar zonder 'm helemaal te slopen kan je nergens bij. Voor mij was dit eens maar nooit meer. Die speciale bitjes koop je je in NL of bij Temu, als je geen haast hebt.Thomfr schreef: wo 11 feb 2026, 22:05 Hallo,
Wij hebben sinds een goed jaar ook een Ena 8 als opvolger van een Gaccia en twee Delonghi;s (in meer dan twintig jaar met ieder ongeveer 20000 koppen).
Bij de vorige machines was het een gewoonte om de zetgroep eens per maand even schoon te maken en de glijbanen en tandwielen (kunstof) met een klein beetje vaseline of teflonspray te smeren. Echt nooit geen problemen totdat ze echt versleten waren.
De Ena 8 loopt inmiddels steeds zwaarder (hoorbaar) en het reinigen met pillen etc. werkt maar matig (als ik goed kjk kan ik genoeg koffieresten zien en ik heb het ook al geprobeerd met een tandenborstel maar ik kom lang niet overal bij via het gat waar het residubakje door schuift.
Onze Ena 8 krijg ik echter niet open! Op Youtube zweven wat filmpjes dat je hem aan de achterkant kunt open schroeven maar bij ons exemplaar zitten daar een soort klinknagels ipv schroefjes...
Weet iemand hoe je die eruit krijgt?
Thom
Je zou er van op pensioen gaanRetiredRob schreef:Ik ben er inmiddels wel achter dat die Jura machines niet echt goed in elkaar steken om het vriendelijk te zeggen. Je kan er alleen maar op voorgeschreven tijdstippen een pil in gooien en desondanks helpt dat niet. Wij hebben een Jura E8 en het ding loopt ook steeds zwaarder. Maar zonder 'm helemaal te slopen kan je nergens bij. Voor mij was dit eens maar nooit meer. Die speciale bitjes koop je je in NL of bij Temu, als je geen haast hebt.Thomfr schreef: wo 11 feb 2026, 22:05 Hallo,
Wij hebben sinds een goed jaar ook een Ena 8 als opvolger van een Gaccia en twee Delonghi;s (in meer dan twintig jaar met ieder ongeveer 20000 koppen).
Bij de vorige machines was het een gewoonte om de zetgroep eens per maand even schoon te maken en de glijbanen en tandwielen (kunstof) met een klein beetje vaseline of teflonspray te smeren. Echt nooit geen problemen totdat ze echt versleten waren.
De Ena 8 loopt inmiddels steeds zwaarder (hoorbaar) en het reinigen met pillen etc. werkt maar matig (als ik goed kjk kan ik genoeg koffieresten zien en ik heb het ook al geprobeerd met een tandenborstel maar ik kom lang niet overal bij via het gat waar het residubakje door schuift.
Onze Ena 8 krijg ik echter niet open! Op Youtube zweven wat filmpjes dat je hem aan de achterkant kunt open schroeven maar bij ons exemplaar zitten daar een soort klinknagels ipv schroefjes...
Weet iemand hoe je die eruit krijgt?
Thom