Re: 1e probeerseltje

51
Wat betreft die Mandheling: ziet er niet verkeerd uit. Ik heb de indruk dat ik ze zelf ietsje minder ver brand, deze glimmen toch al een beetje en zijn behoorlijk donker (voor zover te zien op mijn laptop).

Als altijd: de smaak is het belangrijkst, en daarvoor moet je ze toch eerst gebruiken.

Ik vraag me af (nou ja, niet echt) of zo'n popcorn brander wel optimaal is. Hoe consistent is de temperatuur? Dat je een Brasil op 15 minuten zou moeten branden en een Mandheling op 7,5 , wil er bij mij niet in.
Op mijn Gene kan ik allicht met de temperatuur spelen, maar ik brand (inclusief de 4 minuten drogen op 150C) minimaal 16 minuten en maximaal 20. En dat is dan voor een zachte boon als de Brasil, of een harde als de Yrgacheffe.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: 1e probeerseltje

52
Ik heb wel het een en ander aan veranderd tussentijds, met dat pijpje en eerst een blikje.
Daardoor wordt het geheel veel warmer, zeker met dat vrij hoge pijpje wat ik nu gebruik.
Misschien wordt het wel te warm nu, ik zal met proeven kijken wat er uit komt.