@3aan schreef:Wimula schreef:Om alvast wat te oefenen, prutsen en rommelen, misschien wel met de static Indian Monsooned Malabar, ga ik morgen deze Fiorenzata T80 ophalen.
Is een mooie molen, die hij waarschijnlijk al veel eerder verkocht zou hebben als die hem gewoon wilde versturen, voor jou een mooie koop. succes ermee!
Begin bij het begin. De T80 had ik op Marktplaats gekocht. De verkoper heeft mij daarbij goed te pakken gehad. Wie let daar nu op? De Fiorenzata werd in de huiskamer gedemonstreerd in een NIET geaard stopcontact. Alles werkte prima. Thuis geprobeerd in de keuken en meteen vloog de zekering/aardlek eruit. Dikke, vette kortsluiting. Bij meten aan de randaardestekker mat ik 0 ohm aan 1 poot naar aarde.
De andere niet. Conclusie simpel, Doe de randaardestekker in een niet geaarde wandcontactdoos en let erop dat de poot met kortsluiting niet aan de fase zit. Zo belazerde de verkoper me.
Na inwendige inspectie bleek dat de sukkel het ding wel prachtig schoon had gemaakt, maar niet opgelet dat 1 draad van de aan/uitschakelaar onder een inbusbout klem zat en gewoon sluiting naar massa maakte. Nieuw draadje eraan gesoldeerd en nu is hij weer veilig.
Hij maalt als een tierelier, maar ik prefereer uiteraard de Vario Home, wat gemak betreft. Malen doen ze beide prima. Ik proef geen verschil.