Re: Op zoek naar andere maler

33
Wimula schreef:Om alvast wat te oefenen, prutsen en rommelen, misschien wel met de static Indian Monsooned Malabar, ga ik morgen deze maler ophalen:

http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n ... 75-20871-0
Is een mooie molen, die hij waarschijnlijk al veel eerder verkocht zou hebben als die hem gewoon wilde versturen, voor jou een mooie koop. succes ermee!

Ik heb ook een FIO maler en daar heb ik geen last met de Indian monsooned malabar, heb hem al enkele malen gebrand en in de molen gehad, misschien omdat ik een GOD heb, in elk geval nergens last van, op de filmpjes worden er wel vaak allerlei kunststoffen kunstgrepen gebruikt ( wellicht de boosdoeners )

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

34
Spironski schreef:Wat heb je betaald? Er is helemaal niets mis met de T80 hoor, prima maler!
Vergat te melden dat ik hem voor 100 Euro kocht, echt goed schoon met prima schijven.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

35
@3aan schreef:
Wimula schreef:Om alvast wat te oefenen, prutsen en rommelen, misschien wel met de static Indian Monsooned Malabar, ga ik morgen deze Fiorenzata T80 ophalen.

Is een mooie molen, die hij waarschijnlijk al veel eerder verkocht zou hebben als die hem gewoon wilde versturen, voor jou een mooie koop. succes ermee!
Begin bij het begin. De T80 had ik op Marktplaats gekocht. De verkoper heeft mij daarbij goed te pakken gehad. Wie let daar nu op? De Fiorenzata werd in de huiskamer gedemonstreerd in een NIET geaard stopcontact. Alles werkte prima. Thuis geprobeerd in de keuken en meteen vloog de zekering/aardlek eruit. Dikke, vette kortsluiting. Bij meten aan de randaardestekker mat ik 0 ohm aan 1 poot naar aarde.
De andere niet. Conclusie simpel, Doe de randaardestekker in een niet geaarde wandcontactdoos en let erop dat de poot met kortsluiting niet aan de fase zit. Zo belazerde de verkoper me.
Na inwendige inspectie bleek dat de sukkel het ding wel prachtig schoon had gemaakt, maar niet opgelet dat 1 draad van de aan/uitschakelaar onder een inbusbout klem zat en gewoon sluiting naar massa maakte. Nieuw draadje eraan gesoldeerd en nu is hij weer veilig.

Hij maalt als een tierelier, maar ik prefereer uiteraard de Vario Home, wat gemak betreft. Malen doen ze beide prima. Ik proef geen verschil.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

37
Wimula schreef:Deze maler is bijna nieuw en valt binnen een ieders budget?

http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n ... 75-20871-0
189 nieuw bij van Pommeren en 125 bij de averteerder.

Technische specificaties:
Motor: 140 Watt
Maalschijven: Gehard stalen conische maalschijven :!: :!:
Maalschijfsnelheid: 600 RPM
Bonencontainer: 500 Gram
Afmetingen HxBxD : 270 mm x 165 mm x 375 mm
Gewicht: 4,5 Kg.
Kleur: Grijs
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.