Re: Aangeboden de Mazzer Super Jolly

11
Ik begrijp dat je als een "marktkoopman" de molens naar beneden probeert te praten maar gelukkig zijn er liefhebbers die zaken op waarde schatten. Ik heb inmiddels een redelijk bod gehad maar er komt nog een gegadigde aan. Ik zie ook in dat € 450,- per molen te hoog is. Degene die ze voor € 350,- per molen en beide molens in een koop afneemt heeft ze.....en is een gelukkig man (of vrouw)...

12
cremalover schreef: Onderhoud bij zo'n ding is echt niks anders dan ff de bovenste schijf los te halen en het zaakje schoonborstelen/uitzuigen.

3 minuten werk en doe ik eens per twee a drie maanden.
Heb je echt het gevoel dat je hiermee iets bereikt wat niet binnen 2 shots weer vol is gelopen?
Volgens mij kun je zo'n maalhuis prima met rust laten zolang je geen nare bonen met smaakjes gaat gebruiken. Alles wat doorspoelt spoelt door, en alles wat dat niet doet blijft lekker zitten. Als je dat gaat wegborstelen zit dat weer binnen 2 shots volgekekt.
Ik doe het niet.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

13
Posthoorn schreef:Ik begrijp dat je als een "marktkoopman" de molens naar beneden probeert te praten maar gelukkig zijn er liefhebbers die zaken op waarde schatten. Ik heb inmiddels een redelijk bod gehad maar er komt nog een gegadigde aan. Ik zie ook in dat € 450,- per molen te hoog is. Degene die ze voor € 350,- per molen en beide molens in een koop afneemt heeft ze.....en is een gelukkig man (of vrouw)...
Ik heb gezien de prijzen die je hanteert voor je arrangementen etc, meer dan een marktkoopman je waren probeert aan te prijzen aan ons veelal hobbyisten die met weinig middelen proberen een lekker bakkie tevoorschijn te toveren, waar menig horeca man of vrouw een puntje aan kan zuigen, en die niet te beroerd zijn om marktconforme prijzen te betalen voor gebruikte horecamachines. En nog wel 2 stuks moet afnemen en dus in de rol van "marktkoopman" wordt gedrongen om die 2e molen te lozen !! ;)

Adriaan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

15
Posthoorn schreef:haha......weet niet helemaal waar deze disussie heen gaat....maar als ik het goed begrijp vind je mij ook heel goed...haha... Laat ik het zo zeggen; je krijgt bij ons i.i.g. heerlijk koffie...en ik geloof direct bij jou thuis ook! Hoe meer koffiegeeks hoe beter!!!!!!!! Ik ben zelf al jaaaaren koffiegek
Kom dan hier over koffie leuten.Die SJ's raak je hier voor dat geld toch niet kwijt.
Vertel eens wat over je Kees van der Westen.Bevalt het ding?
Is het zijn geld waard?Dat soort zaken.

16
haha.. heb inmiddels 2 kopers. Beide bod van 300 euro. 1 van hen wil beide dus dat is voor mij stuk makkelijker. Zeg maar....verkocht dus...(moet wel nog even het geld hebben).

Maar...je vraag...Kees van der Westen. Ik ben zo een fan dat ik mijn nieuwe zaak direct een Kees van der Westen 3 groeps heb aangekocht. En dan praten we over een middenklasser auto... Het is gewoon de beste apparatuur ter wereld! Als je een nadeel mag bedenken dan is het dat het wel een apparaat is dat gevoelig is voor de "hand van de meester". Ben je geen goede koffiezetter dan kan je de koffie dus ook goed verprutsen. Afstelling molen is daarbij natuurlijk net zo belangrijk. Zou ik een groter(e) horecazaak hebben met heel veel volume dan zou ik geen KvdW kopen maar een volautomaat met auto schuimer. Bij ons in de zaken is het echt super passend en geeft gewoon het beste resultaat!!

17
Een driegroeps espressomachine heeft een standaardcapaciteit van 180 kopjes per uur. Je moet wel erg veel aanloop hebben wil je meer capaciteit nodig hebben dan dat. In italie, waar het 's ochtends heel erg druk is in espressobarren kunnen ze het ook prima af met drie- of viergroepers. Maar daar doen ze veel slimmer: het betalen en koffie ontvangen gaat over aparte balies, wat de capaciteit aanzienlijk vergroot en de wachttijd enorm verkort Dat doen ze in de rest van de wereld niet omdat ze fooi willen vangen voor minder dan een minuut werk. Om die reden geef ik geen fooi in espressobarren.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

18
ik bedoel de reden van overstap volautomaat bij hoger volume meer op het vlak van constante kwaliteit. In NL hebben we op personeel vlak gewoon niet veel goede koffiezetters....als je op een KvdW een slechte "hand" hebt is de koffie niet okay. Bij volautomaat heb je per saldo minder goede koffie maar een hogere constante kwaliteit....

19
Posthoorn schreef:ik bedoel de reden van overstap volautomaat bij hoger volume meer op het vlak van constante kwaliteit. In NL hebben we op personeel vlak gewoon niet veel goede koffiezetters....als je op een KvdW een slechte "hand" hebt is de koffie niet okay. Bij volautomaat heb je per saldo minder goede koffie maar een hogere constante kwaliteit....

Als ik hier of daar binnenstap en om een cappuccino vraag wens ik ook een cappuccino te krijgen die volgens de regels der kunst vervaardigd zijn, krijg ik zo'n ding uit een automaat, proef even en ben vertrokken zonder te betalen, die zooi heb ik dus niet om gevraagd !! :x

Ik heb ruim 35 jaar geleden geleerd met een goede Espressomachine koffie te zetten in mijn "Horecatijd" en wens dan ook waar voor m'n geld te krijgen zeker gezien de prijzen die er tegenwoordig voor verlangd worden !!

Adriaan.

Niks barista, maar gewoon een liefhebber die zich niet met een kluitje in het riet laat sturen.
Ik heb altijd geleerd om mijn Gasten het naar de zin te maken en niet om ze te tillen met een mindere kwaliteit dan nodig is, ik neem aan dat bij jou ook de stoomoven overuren maakt?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.