http://www.youtube.com/watch?v=53ghfc0b ... detailpage

Arie19 schreef:Als ik dat zo zie denk ik, zou het ook in een wasdroger kunnen.![]()
![]()
![]()
![]()
Wellicht een Wasmachine trommel die is wat dikker van materiaal en de dwars ribben zitten er al in, en je kan gewoon de aandrijving gebruiken, nog niet eens zo'n gekke gedachte.
Maar alle gekheid op het bekende stokkie, het werkt en heel simpel.
Ik drink er al een paar weken heel mooi gelijkmatig gebrande koffie van, alleen alles tot nu toe met de hand gedraaid en dan is het moeilijk hem 15 minuten lang onder de 40 toeren te houden, als je sneller draait krijg je te maken met de rondvliedende krachten en blijft het hele zaakje aan de wand "plakken"CarpSafari schreef:Dat ziet er goed uit Adriaan!
Toen je dat ding kocht vond ik het al wat hebben, zeker als je het vergelijkt met wat er gemiddeld aangeboden word. Leuk ding en we zijn natuurlijk benieuwd naar het resultaat!
Het is een zeer oud brandertje, dat ga je toch niet zo veranderen, dat het niet meer terug te draaien is?Arie19 schreef:Stukje vierkantebuis op de trommel lassen en een vierkant op de as maken.
Het geheel op een plaat maken, waarvan de trommel alleen af/uitneembaar.
Moet toch kunnen ??
(tis maar een idee hoor)
Ik beoordeel de branding met een dessertlepel, die ik in het open trommeldeel stop en zo de branding kan beoordelen, en dan iets voor tijd gas uit, nog even laten draaien een minuutje en dan de zeef in, werkt echt heel goed, ik heb van de nodige kilo's pas 1 x een batch verklooit, dat was in het beginSpironski schreef:Zo, 4x een kwartier lang draaien, heb je al rsi? Ziet er verder onverwoestbaar uit, en leuk, zo simpel.
Wat ik me afvraag is hoe je in 's hemelsnaam de temperatuur in de gaten houdt? En als je de juiste brandgraad hebt bereikt, hoe snel krijg je dan de boontjes uit de trommel?