Re: Welke molen? ik ben er uit!
110.6 gram per shot.Ik lig daar zo weinig van dat ik al lang geleden ben opgehouden om dat er tussen shots uit te borstelen.
Ik ben daar toch wel uit; dat zal pomp worden.ik zou de nadruk leggen op hendel vs pomp
nee, ik wil toch niet die upgradititus kant op gaan. daarom heb ik dat budget (max 2500) gekozen.Je kunt dit advies ook in de wind slaan en de weg van kopen ,ervaren,verkopen,weer kopen etc gaan.
Maar meestal is die wat duurder.
Ach ja natuurlijk, dank Spironski, daar had ik dus helemaal niet aan gedacht.Als je dan ook nog je eigen bonen meeneemt
Maar waar baseer je dat dan op? Want ik heb eigenlijk volgens mij nog nooit ergens gelezen dat de maalkwaliteit van Mazzer slecht zou zijn. Daarentegen heb ik maar al te vaak gelezen dat Mazzers de benchmark-molens zijn in veel tests.Pet Boon schreef:In eerste instantie gaat het mij in deze post puur en alleen om het maalsel. en daar overtuigen de mazzer em mazzers like me vooralsnog nog niet.
In de zin van dat de maalsels er beter uitkomen dan bij de mahlkoning.Maar waar baseer je dat dan op? Want ik heb eigenlijk volgens mij nog nooit ergens gelezen dat de maalkwaliteit van Mazzer slecht zou zijn. Daarentegen heb ik maar al te vaak gelezen dat Mazzers de benchmark-molens zijn in veel tests.
Ah okee, dan begrijpen we elkaar. Inderdaad is de 'uitwerp' van koffie bij molens met dosers anders dan bij Grind-on-Demands, en in het specifiek Mahlkonig doet het volgens mij behoorlijk goed wat dat betreft. Maar aan de andere kant: met een borsteltje veeg je de uitloop van een maler met doser zo schoon, en een doser heeft dan ook weer z'n voordelen. Kwestie van smaak eigenlijk.Pet Boon schreef: In de zin van dat de maalsels er beter uitkomen dan bij de mahlkoning.
er is geen spreke van een slecht maalsel. Alleen heb ik vraagtekens geplaatst of een goed maalsel (let op; ik laat smaak buiten beschouwing) exclusief uit zo'n zwaar "ouderwets" apparaat moet komen en dat die mahlkonig die qua model enorm afwijkt daar prima mee kan concurreren.
Terug naar “Koffiemolens & malers”