cremalover schreef:Precies zo ziet het er bij mij ook uit .Niet altijd.Wel als ik Malabar gebruik.Maar de maalmond borstel ik altijd uit zoals ik al zei.En dan is er vrijwel geen retentie.
Je zei:
cremalover schreef:Jammer genoeg voor jou is het maalsel in de maalmond ook het enige wat de Major vasthoudt en dat is minder dan een halve gram.Gemakkelijk eruit geborsteld en nog steeds sneller dan een HG One.
Minder dan een halve gram? Ik geef toe, mijn claim dat je er de binnenbak van een beetje goeie manege flink mee kunt ophogen was misschien wat overdreven maar 'minder dan een halve gram' klinkt ook wel sterk.
We kunnen gewoon eerlijk stellen dat in veel gevallen de hele muil van Mazzers vol ligt met maalsel. Bij veelvuldig achter elkaar gebruik maakt dat niet zoveel uit als je 'm ook telkens schoonmaakt, maar bij de HG One dondert gewoon alles wat je d'r aan bonnen bovenin gooit er als maalsel uit. Geen verstopte gangenstelsels, geen klepperdeklepper dosers of chute-roosters en vingerbeschermers voor de uitgang.
En als mensen zeggen "wat een wereld van verschil in smaak!" is dat wellicht deels het gevolg van het eindelijk eens werkelijk vers gemalen bonen zonder oud maalsel uit de doorgangen en spuitmuil erdoorheen, en deels het effect van super schijven die nog eens langzamer draaien met alle (al dan niet te bewijzen) effecten van dien... en deels de aankoopvreugde en verzotheid op het supermooie ding!