22
door Spironski
Daar heb je best moeite voor gedaan, dank hoor! Ik ben met name onder de indruk van je melk, bij mij duurde het een stuk langer om dat onder de knie te krijgen. Maar hier toch al mooi lobbig vloeibare microfoam.
De espresso ziet er op het eerste gezicht ook oké uit. Ik had nog wel graag een shotje gezien van de espresso zonder melk. Ik heb wat twijfels bij de laatste 15 seconden van de uitloop, die is wat "iebelig" maar ziet er tegelijkertijd toch ook wel heel donker uit. Misschien toch een gevalletje van behoorlijk zwaar gebrande-, en wat oude bonen, ik weet het niet. Uiteindelijk telt allicht slechts de smaak.
Over het protocol met Silvia kan ik niet zoveel zeggen, ik heb daar geen ervaring mee, maar ik neem aan dat je het "temperature surfing" correct hebt uitgevoerd en dat de temperatuur dus goed was. Vind het wel wat "gedoe".
Oh, en deze tamp was scheef! Het is echt belangrijk om je tamper loodrecht te houden.
Bij elkaar dus nog wat kritiekpuntjes en onzekerheden, maar zeker niet slecht hoor! Je bent relatief nog kort bezig en gaandeweg polijst je alle kleine foutjes nog wel glad. En maak je je ook de routine eigen, zodat het straks allemaal wat sneller gaat. De espresso in dit filmpje ziet er al een stuk beter uit dan die uit je eerste post. Er zit behoorlijk progressie in.
Er blijft bij mij toch een gevoel hangen dat die Hausbrandt nog niet optimaal is. Ik vind het vreemd dat de Fascino-bonen minder smaken. Wellicht een idee (waar zadel ik je mee op?) om ook met die bonen een filmpje te maken en te posten. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat daarop te zien is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder