Misschien moet jij geen dingen gaan beweren als je de achtergrond niet kent. Mijn vriendin heeft al jarenlang terugkerend last van nierstenen. We eten daardoor al veel minder vlees, bijna geen zout, en water drinken doet ze méér dan ruim voldoende. Maar goed, als jij die situatie wilt blijven vergelijken met mensen die bewust het risico nemen in het ziekenhuis terecht te komen door zich te laten besmetten, dan denk ik dat het weinig zin heeft om hier verder over te discussiëren.bobbee schreef: zo 05 dec 2021, 11:44Ja. Niersteen kan eigen schuld zijn door wat ik schrijf. Levensstijl, maar kan ook door medicatie komen of lang te weinig drinken. Dit is dus precies mijn punt, je weet niet waar het probleem is ontstaan en een persoon heeft hulp nodig. Lezen wat ik schrijf.Marc O. schreef:Oh, dus je suggereert dat het misschien haar eigen schuld is dat ze die nierstenen heeft? Ben je nu zelf niet iedereen (met nierstenen) over 1 kan aan het scheren?bobbee schreef: zo 05 dec 2021, 11:08 Niersteen bijvoorbeeld kan een euvel van onze westerse levenstijl zijn. Een regelrecht gevolg van teveel vlees en zout. Maar kan ook iets anders zijn. Er is geen kennis die dat exact kan uitsluiten.
Ik ga een kop koffie zetten. Proost.