omeCoffee schreef:Het is deze keer eigenlijk “Wat drink ik zondag?” Want zondag ga ik een kijkje nemen bij de lancering van nooc, een nieuwe kofffiebranderij uit het mooie Amersfoort, mijn stad. Dus tja, dan wil ik dat graag delen!
De lancering vindt plaats in fufu coffee studio in Utrecht en ik heb me laten vertellen dat iedereen welkom is om te komen proeven. De komende dagen worden één voor één de verschillende bonen bekend gemaakt via Instagram.
Ben benieuwd naar de koffie al weet ik niet wat ik me bij ‘Peach juice’ moet voorstellen.
Uiteindelijk de Peach Juice niet gekozen maar wel 3 andere koffies gedronken, alle drie als filter, te weten:
strawberry swirl, een boon uit Colombia, honey, co-ferment. Echt een smaakbommetje, een heerlijke aardbei geur en een subtiele smaak van aardbei en vanille. De kokos haalde ik er niet uit. Later deze koffie nog als cortado gedronken maar dat kwam niet helemaal uit de verf. Hij miste wat body hoewel er volle melk was gebruikt.
Fruit punch, uit Indonesië, natural anaerobic. Naast de strawberry was de fruit punch minder uitgesproken maar toen de koffie wat was afgekoeld kwamen de smaaktonen goed naar voren, aardbeicompote, guave en blauwe bes.
De derde en laatste was de honey drizzle uit Costa Rica, een red honey. Een subtiele koffie met tonen van nectarine, amandel en honing. En een geur…. Heerlijk. Van die laatste heb ik een zakje gekocht om thuis verder mee te spelen!
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper